Volem TNEE! – Queremos TNEE!

Sempre dic que m’encanta l’escola del Pep, i ho continuo dient. Però aquest any l’Ajuntament de Sabadell ha decidit prescindir de la figura del Tècnic de Necessitats Especials (TNEE) al CEIF Espronceda, i la veritat és que no estem gaire contents…

Els que coneixeu al Pep podeu observar que pràcticament porta una evolutiva normal, és a dir, compleix el que s’espera que faci per la seva edat. No m’agrada centrar-me en les taules i les estadístiques, considero que cada nen té el seu ritme, i actualment els fem córrer massa. Però en el cas del Pep, és inevitable (almenys per nosaltres) agafar-te a estadístiques i taules per comprovar que tot va bé.

I com us deia estem molt contents, perquè podríem dir que compleix les expectatives amb escreix, i això ens dóna molta tranquil·litat.

Però que tot vagi “rodat” no ho fan només els implants. Darrera la normalitat del Pep hi ha moltíssima feina, la feina de molta gent sumada, principalment; CASA, CREDA i ESCOLA.
És fonamental que entre les tres parts existeixi una comunicació fluida, on intercanviem exercicis, observacions, dificultats a treballar…

La decisió de l’ajuntament ha fet que la comunicació CREDA↔ESCOLA i ESCOLA↔CASA es vegi greument afectada, ja que la professora del Pep té 20 nens al seu càrrec, i és normal que no pugui estar pel Pep més que per la resta.

L’any passat aquesta comunicació era fluida gràcies a la TNEE. Unes hores a la setmana es dedicava a fer exercicis amb el Pep i altres nens amb NEE, i es comunicava amb les famílies i centres de suport (en el nostre cas el CREDA) davant qualsevol incidència.

A continuació us adjunto una carta que vaig enviar a l’ajuntament, reivindicant que ens torni la figura del TNEE a l’escola, ja que és molt important pel correcte desenvolupament de molts nens.

A veure si s’ho repensen!

Benvolguts,

Em poso en contacte amb vostès per expressar els meu malestar davant els canvis de personal a l’escola bressol del meu fill, el CEIF Espronceda.

El meu fill es diu Pep i pateix una hipoacúsia bilateral profunda. És sord.

Actualment és portador de dos implants coclears que l’ajuden a mica en mica, familiaritzar-se amb el món sonor i comunicar-se com qualsevol altre nen. Per fer-ho però, necessita un suport addicional al que reben els altres infants a l’aula.

L’any passat aquest suport venia donat per una Tècnica en Necessitats Especials (TNEE), que dedicava unes hores a la setmana a que el Pep, i altres nens que com ell tenen necessitats especials (que malauradament no son pocs), rebessin l’estimulació i l’atenció necessària adaptada a les seves necessitats.

A més el Pep rep teràpia al CREDA, i la TNEE és una figura clau d’unió entre els dos centres.

Per tot això, els demanem que és replantegin l’opció de tornar a comptar amb la figura del TNEE, pel Pep i per tots els nens que en surten beneficiats.

Atentament,

Laura Gómez Molina

Mare del Pep Carné, alumne del CEIF Espronceda

Siempre digo que me encanta el colegio de Pep, y lo sigo pensando. Pero este año el Ayuntamiento de Sabadell ha decidido prescindir de la figura de Técnico de Necesidades Especiales (TNEE) en el CEIF Espronceda, y la verdad es que no estamos muy contentos con esta decisión…

Los que conocéis a Pep podéis observar que lleva una evolutiva prácticamente normal. Hace lo que se espera que haga un niño de su edad. No me gusta centrarme en tablas y estadísticas, considero que cada niño tiene su ritmo, y actualmente les hacemos correr mucho. Pero en el caso de Pep es inevitable (al menos para nosotros) cogerte a estadísticas y tablas para comprobar que todo va bien.

Y como os decía estamos muy contentos porque podríamos decir que cumple de sobras las expectativas, y eso nos produce mucha tranquilidad.

Pero que todo vaya “rodado” no lo hacen sólo los implantes. Detrás de la “normalidad” de Pep hay muchísimo trabajo, el trabajo de mucha gente sumado, principalmente; CASA, CREDA y COLEGIO. Es fundamental que entre las tres partes exista una comunicación fluida, donde se intercambien ejercicios, observaciones, dificultades a trabajar,…

La decisión del ayuntamiento ha hecho que la comunicación CREDA↔COLEGIO y COLEGIO↔CASA se vea gravemente afectada. La profesora de Pep tiene 20 niños a su cargo, y es normal que no pueda estar por Pep más que por el resto.

El año pasado esta comunicación era fluida gracias a la TNEE. Unas horas a la semana se dedicaba a hacer ejercicios con Pep y otros niños que tienen NEE, y se comunicaba con las familias y centros de soporte (en nuestro caso CREDA) ante cualquier incidencia.

A continuación os adjunto la carta que envié al Ayuntamiento de Sabadell reivindicando que nos devuelvan la figura de TNEE al centro, ya que es muy importante para el correcto desarrollo de muchos niños.

¡A ver si se lo repiensan!

Apreciado/a;

Me pongo en contacto con ustedes para expresar mi malestar ante los cambios de personal del centro educativo de mi hijo, el CEIF Espronceda.

Mi hijo se llama Pep y sufre una hipoacusia bilateral profunda. Es sordo.

Actualmente es portador de dos implantes cocleares que le ayudan a poco a poco, familiarizarse con el mundo sonoro y comunicarse como cualquier otro niño. Para hacerlo, necesita un soporte adicional al que reciben los otros alumnos en el aula.

El año pasado este soporte venía dado por una TNEE, que dedicaba una horas a la semana a que Pep, y otros niños que como el tienen NEE (que no son pocos), recibieran una estimulación i atención necesaria adaptada a sus necesidades.

Además, Pep recibe terapia en el CREDA, y la TNEE es una figura clave de unión entre los dos centros.

Por todo esto, les pedimos que se replanteen la opción de volver a contar con la figura del TNEE, por Pep y por todos los niños que salen beneficiados.

Atentament,

Laura Gómez Molina

Madre de Pep Carné, alumno del CEIF Espronceda.

Anuncis

4 pensaments sobre “Volem TNEE! – Queremos TNEE!

  1. rachelspuzzlethings diu:

    Espero que te escuchen y que el apoyo hacia tu hijo y el resto de niños con necesidad del mismo, vuelva pronto. Saludos, Raquel.

  2. bcberral diu:

    És increïble que facin això, sota quin criteri? El suport del TNEE es del tot fonamental,per l,evolució individual del menor,però també per la família, a nivell grupal i per la tutora que amb l’ajut dels tècnics sap què cal reforçar, treballar o corregir. Caldria que tinguessim molt en compte la important feina dels equips de suport de les escoles que, representen i,sobretot pels menors. És evident que hi ha el dret a l’educació però tambe a les mateixes oportunitats que la resta i no val només el tenir dret a una plaçq, sinó que tambe calen eines, com logopedes, psicòlegs, TNEE, i és demostrable la gran tasca que fan i els resultats que d’obtenen….llavors encara entenc menys que es vulgui prencindir d’elles.
    M’uneixo a la teva crida i tens tot el meu suport!

  3. Esther Obradors i Aranda diu:

    Estic amb tu Laura. Tan de bo et tinguin en compte. Nosaltres amb el Gerard també teníem un assessor de la ONCE que anava cada mes a veure l a classe i a reforçar la feina del professorat. Ànims i molta sort. Petons

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s