CARTA AL PEP DE 20 ANYS – CARTA A PEP VEINTEAÑERO

20160313_124334-01

Hola Pep!

M’encantaria veure per un foradet com t’has fet de gran, i sobretot com ha estat la teva vida fins ara.

Que tal l’escola que vam triar? Vas estar bé?

Aquests dies hi ha moltes notícies de bullying, i em fa pensar molt en tu. Em fa por que la teva condició de sord i els teus implants, hagin estat una diana a les burles. Ha estat així? Espero que els nostres esforços en normalitzar la teva sordesa i els teus implants, i fer-te sentir segur i orgullós del que ets i tens, hagin donat fruit. I la teva infantesa hagi estat una etapa màgica i amorosa com la que haurien de tenir tots els nens.

I jo què? Dec tenir uns 50… sóc molt plasta, oi? Aix…
Quan erets petit vaig llegir una frase que em va quedar molt marcada, deia alguna cosa així com que “els fills son propietat de la vida, no dels pares”, i em va fer pensar molt. Em va fer pensar en que un dia deixaràs de ser “meu”, o més ben dit, que mai has estat “meu”. Sempre hem intentat no sobreprotegir-te, i si ja és difícil no fer-ho amb un fill “normal”, no t’explico amb un fill amb el que la pròpia societat cataloga de “discapacitat”. No és feina fàcil, però espero no haver-te tallat les ales en cap moment, i que hagis volat ben lluny, ben lluny fins a trobar-te amb la felicitat.
Això no vol dir que marxis… per què vius al país, oi? 😉

Tema implants què? Esteu a l’any…2033. La meva idea és que a aquestes alçades hagin arribat a solucionar les sordeses amb les cèl·lules mares, o que portis uns implants totalment interns, o que siguin mooolt petits… o millor encara, que a tu t’importi un pepino i vagis la mar de feliç amb els implants que et toquin!

El que si que espero és que no s’espatllin tant com ho fan ara que tens 2 anys i mig… Estaria molt bé que per fi els polítics haguessin escoltat al Marcos Lechet i es posessin les piles, i el manteniment dels implants i les renovacions fossin subvencionades… estic demanat molt, oi?

En fi, no m’enrotllo més, només vull que sàpigues que ens estem esforçant al màxim per què siguis un nen totalment normal, per que no perdis mai la teva espontaneïtat, el teu somriure, la teva capacitat de sorprendre’t, les ganes d’aprendre, de descobrir coses…

En resum, volem que siguis feliç.

Mama.

¡Hola Pep!

Me encantaría ver por un agujerito como has crecido, y sobretodo ver como ha sido tu vida hasta ahora.

¿Qué tal el colegio que elegimos? ¿Estuviste bien? Estos días hay muchas noticias de bullying, y me hace pensar mucho en ti. Me da miedo que tu condición de sordo y tus implantes, hayan sido diana de burlas. ¿Ha sido así? Espero que nuestros esfuerzos por normalizar tu sordera y tus implantes, y hacerte sentir orgulloso y afortunado de lo que eres y tienes, hayan dado fruto. Y que tu infancia haya sido una etapa mágica y amorosa, como la que deberían tener todos los niños.

¿Y yo qué? Debo tener unos 50… ¿Soy muy plasta, verdad? Ay…
Cuando eras pequeño leí una frase que me dejó muy marcada, decía algo así como que “los hijos son propiedad de la vida, no de los padres”, y me hizo pensar mucho. Me hizo pensar en que un día dejarás de ser “mío”, o mejor dicho, que nunca has sido “mío”. Siempre hemos intentado no sobreprotegerte, y si ya es difícil con un hijo “normal”, no te explico con un hijo al que la propia sociedad cataloga de “discapacitado”. No es tarea fácil, pero espero no haberte cortado las alas en ningún momento, y que hayas podido volar bien lejos, bien lejos hasta encontrarte con la felicidad.
Esto no quiere decir que te vayas… ¿Por qué aun vives en el país, verdad? 😉

¿Tema implantes qué? Estáis por el año… 2033. Mi idea es que a estas alturas hayan llegado a solucionar las sorderas con células madre, o que lleves unos implantes totalmente internos, o que sean muuuuy pequeños… o mejor aún, ¡que te importe un pepino y vayas la mar de feliz con los que te toquen!
Lo que sí que espero es que no se estropeen tanto como ahora que tienes 2 años y medio… Estaría muy bien que por fin los políticos hubieran escuchado a Marcos Lechet y se pusieran las pilas, y el mantenimiento de los implantes y las renovaciones fueran subvencionadas… ¿Estoy pidiendo mucho, verdad?

En fin, no me enrollo más, solo quiero que sepas que nos estamos esforzando al máximo para que seas un niño totalmente normal, para que no pierdas nunca tu espontaneidad, tu sonrisa, tu capacidad de sorprenderte, las ganas de aprender, de descubrir cosas…

En resumen, queremos que seas feliz.

Mama.

Un pensament sobre “CARTA AL PEP DE 20 ANYS – CARTA A PEP VEINTEAÑERO

Deixa un comentari